Chci na svém webu měřit návštěvnost pomocí Google Analytics. Co pro to mám udělat?
Budeš potřebovat měřicí kód Google Analytics, který pak vložíš na svůj web. Nejdřív ti ukážu, jak měřicí kód vytvořit. Na web ho spolu vložíme v dalším návodu 😉
Než začneme
V následujícím návodu předpokládám, že už máš účet u Googlu, který zatím není propojený s Google Analytics. Pokud účet Google zatím nemáš, Google tě navede na jeho vytvoření sám, klidně můžeš sledovat tento návod, jen tam budeš mít jednu malou “odbočku”.
Jestli budeš ale klidnější, když si účet vytvoříš předem, tak mrkni na návod Jak vytvořit účet Google. Jakmile budeš mít účet vytvořený, vrať se zpátky sem 😉
Pokud sis měřicí kód vytvořila už dřív a nemáš ho uložený, nemusíš ho tvořit znovu. Místo toho přejdi na návod Jak v Google Analytics najít již vytvořený měřicí kód.
Návod na získání měřicího kódu Google Analytics
- Otevři si stránku Google Analytics – https://analytics.google.com (klikni rovnou sem, odkaz se otevře v nové záložce).
- Zde pak klikni na tlačítko vytvořit účet nebo na Přihlásit se (je to jedno).
- Přihlas se ke svému Google účtu.
A) Buď ho uvidíš rovnou v nabídce, takže klikneš na něj a zadáš heslo, nebo
B) zadáš e-mailovou adresu svého účtu, klikneš na tlačítko Další a zadáš heslo. - Po přihlášení se ti zobrazí “návod”, jak využívat Google Analytics. Zde klikneš vpravo na tlačítko Registrace.
- Tím se tvůj účet automaticky propojí se službou Google Analytics. Rovnou se ti zobrazí stránka pro vytvoření účtu v této službě. K 1 Google účtu můžeš mít 100 různých účtů Google Analytics. Pod každým takovým účtem pak můžeš mít dalších 50 služeb, takže celkem můžeš s jedním Google účtem měřit návštěvnost až na 500 webech 😉
- Vyplníš formulář pro vytvoření nového účtu:
Co chcete měřit? ~ Web
Název účtu (A) ~ jakýkoli název, je to jen na tobě, název pak můžeš kdykoli změnit.
Název webu (B) ~ zase zadej název podle svého uvážení, vol tak, abys pak věděla, o co se jedná. I tento název můžeš kdykoli dodatečně změnit.
Adresa URL webu (C) ~ sem vlož adresu hlavní strany svého webu (bez úvodního http://), pro Brouzdaliště bych vkládala www.petravymetalova.cz.
Kategorie odvětví (D) ~ jestli chceš, můžeš svůj web zařadit do některé z nabídnutých kategorií. Jen klikni na Vyber jednu z možností a pak klikni na tu, která nejvíc odpovídá zaměřené tvého webu. Pokud si nemůžeš vybrat, nebo prostě toto zadávat nechceš, nech to klidně tak, jak to je. I toto můžeš kdykoli doplnit nebo změnit.
Časové pásmo přehledů (E) ~ klikni na Spojené státy a vyber si tam zemi, ve které jsi. Automaticky s vlevo nastaví odpovídající časové pásmo. Tuto položku určitě nepřeskakuj, ať se pak v přehledech vyznáš.
Nastavení sdílení údajů ~ toto si projdi a nech zaškrtnuté podle vlastního uvážení.
- Potvrdíš všechny zadané údaje kliknutím na modré tlačítko Získat číslo pro sledování (dole na stránce).
- Zobrazí se Smluvní podmínky Google Analytics. Zde musíš nejdřív vybrat odpovídající zemi (zadává se podle bydliště nebo sídla firmy).
- Pak už si jen pročteš, jaké ty smluvní podmínky jsou, a odsouhlasíš je kliknutím na tlačítko Přijímám.
- Po přijetí smluvních podmínek se octneš na stránce, kde už uvidíš svoje číslo pro měření (A) a hlavně měřicí kód Google Analytics (B) pro svůj web.
Návod končí, ale…
Pokud jde o vytvoření měřicího kódu, je to opravdu všechno. Ovšem pokud chceš měřit návštěvnost na webu, vytvoření kódu je jen část toho, co je potřeba udělat.
Dalším nezbytným krokem je vložení tohoto kódu na tvůj web. Proto teď ještě stránku s měřicím kódem nezavírej. Jen si k ní ještě otevři svůj web a návod Jak vložit měřicí kód Google Analytics na svůj web.
2 komentáře
Cookies jsem si nastavila a u6 sbírám data. Moc se těším, až se později budu učit, jak se s nimi dá pracovat. Postup je zpracovaný krok za krokem. Navíc, já používám Mioweb, v kterém je to úplně jednoduché. KAždopádně sama bych nevěděla, kde to hledat, natož jak na to. Děkuji za skvělý návod! Můj web pro který jsem to nastovala je http://www.hana-smerakova.cz.
Hanko, gratuluju! Přeju samá pěkná čísla 😉