Bounced e-mail / kontakt

U některých odběratelů v MailerLite mám označení “bounced”, co to znamená?

Pro pořádek si nejdřív ukážeme, jak označení “Bounced” vypadá:

Co “bounced” znamená?

V prvé řadě je potřeba vysvětlit, co je to “bounced e-mail”:

Bounced email = nedoručitelná zpráva, která prostě danému odběrateli nedorazila a vrátila se zpátky jako nedoručitelná.

Nedoručitelnost (bounce) je dvojí:

  • soft bounce (“měkká”) – důvodem je třeba plná schránka příjemce, technický problém na serveru, příliš velká zpráva (to když tam budeš mít hlavně velké obrázky apod. délka textu na to až tak velký vliv nemá).
  • hard bounce (“těžká”) – e-mailová adresa neexistuje nebo byla tvoje zpráva na straně příjemce zablokována.

Pokud při odeslání dojde k hard bounce, odběratel bude označen právě jakou bounced a tvoje kampaně se mu už nebudou vůbec odesílat.

Pokud dojde jen k soft bounce, odběratel zůstává aktivní a další kampaně se mu normálně odešlou. Když ale dojde k soft bounce 3× po sobě, považuje se to už za hard bounce a odběratel bude také označen jako bounced a bude vyloučen z dalších rozesílek.

Bounced odběratel

Jak už bylo řečeno, bounced odběratel je takový kontakt, který zůstává v tvojí databázi, ale nerozesílají se mu už žádné tvoje e-maily.

Než se začneš zlobit

Je potřeba k tomu dodat, že dotyčným se tvé zprávy neodesílají proto, že je není možné doručit.

Tohle nastavení MailerLite je i pro tvoji ochranu. Pokud je totiž v tvojí rozesílce příliš mnoho (uvádí se přes 5 %) nedoručitelných (bounced) e-mailů, snižuje to tvoji důvěryhodnost. A čím je nižší důvěryhodnost, tím je nižší doručitelnost.

Je proto dobře, že MailerLite takové kontakty z rozesílek vyloučí. Udržuje ti tak dobrou pověst odesilatele e-mailů.

Kde najdeš “bounced” odběratele?

To jsem ti sepsala do návodu Jak v MailerLite zjistit, komu se nedoručují e-maily.

Jestli ti to přijde užitečné, pošli to dál →

Prostor pro postřehy a dotazy

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *