3 důvody, proč mi maily rozesílá MailerLite

Dlouho jsem hledala ideální nástroj k hromadnému rozesílání e-mailů, vyzkoušela jsem jich pěknou řádku. Začátkem loňského roku jsem ho našla a čím víc s ním pracuju, tím víc se utvrzuju v tom, že to bylo správné rozhodnutí. Posuď sama…

Nástrojů pro e-mail marketing je nepřeberné množství

Liší se cenou i funkcemi, které nabízí. Zorientovat se mezi nimi není žádná sranda a už vůbec není v lidských silách všechny je důkladně vyzkoušet. Pokud teda nechceš veškerý svůj čas zasvětit jen jejich testování, to by pak možná bylo během několika let (desetiletí?) reálné.

Netroufnu si proto tvrdit, že MailerLite, pro který jsem se rozhodla a ze kterého jsem tak nadšená, je nejlepší na světě. Můžu ale zodpovědně říct, že z těch 10 možností, které jsem osobně vyzkoušela, vyhrál na celé čáře. Zde jsou ty nejpádnější argumenty, které pro toto tvrzení mám:

Důvod č. 1: Poměr cena / výkon

MailerLite umí všechno, co pro hromadnou a automatizovanou komunikaci se svými klientkami potřebuji:

  • hromadné rozesílání e-mailů
    = můžu dát všem najednou vědět o novém článku zde na blogu, novém návodu pro počítačové blondýny nebo o ukončení zaváděcí ceny (jako právě teď)
  • automatizované zasílání e-mailů
    = můžu tak třeba nechat zasílat podrobné vysvětlení k Webovému desateru pro počítačové blondýny – každému podle toho, kdy si Desatero stáhne, pěkně postupně po dobu 10 dní vždy v poledne
  • třídění kontaktů do seznamů a segmentů
    = odběratelky e-mailů mám rozdělené do skupin, podle toho, jak se do mé databáze kontaktů přihlásily, a dál si je můžu třídit i podle toho, jak reagují na to, co jim posílám
  • různé typy formulářů pro sběr kontaktů
    = snadno si vytvořím formulář na web podle svých představ, můžu mít klasický formulář přímo na stránce i v pop-upu (vyskakovacím okně)
  • přehledné statistiky
    = mám přehled o tom, které e-mailové kampaně a které formuláře jsou pro mé klientky atraktivní a co naopak moc nefunguje

To byly moje základní požadavky, které MailerLite splňuje bezvýhradně. Umí toho ale mnohem víc, třeba různé typy kampaní:

  • opakovanou rozesílku* odběratelům, kteří neotevřeli předchozí zprávu nebo neklikli na odkaz v ní,
  • A/B testování kampaní*,
  • RSS kampaně (využívala jsem je pro plně automatizované upozornění na nové návody)

*) Opakovaná rozesílka a A/B testování jsou dostupné až v placené verzi. Opakovanou rozesílku si ale můžeš i v bezplatné verzi nastavit sama pomocí segmentů.

Výkon je parádní, co říkáš?

Vlastně nevím, co bych si mohla přát víc. Teda když pominu to, že by se ty kampaně i psaly samy a na formuláře a automatizované procesy by stačilo pomyslet a šup! – už by byly nastavené. Pokud vím, tak tohle zatím neumí žádný nástroj, jediné řešení by bylo někoho si na to najmout a nechat to na něm.

Cena je ještě parádnější!

MailerLite není pochopitelně jediný, kdo umí všechno výše uvedené. Vtip je v tom, že MailerLite tohle všechno pro tebe udělá i zcela zdarma. A nemluvím teď o nějakém krátkém testovacím období.

Je to tak, že dokud neoslovuješ prostřednictvím MailerLite více než 1.000 (ano, tisíc!) odběratelů měsíčně, neplatíš prostě vůbec nic. Čti pozorně – jde o počet oslovených lidí, nikoli o celkový počet kontaktů v databázi. Těch můžeš mít, kolik chceš. Do limitu se počítají jen ti, kterým v daném měsíci od tebe přijde nějaký e-mail.

A můžeš být bez obav – ani zpoplatněná verze tě nezruinuje:

  • 1001 – 2500 oslovených kontaktů = € 109 / rok, nebo € 13 / měsíc
  • 2501 – 5000 oslovených kontaktů = € 217 / rok, nebo € 26 / měsíc
  • 5001 – 10000 oslovených kontaktů = € 370 / rok, nebo € 44 / měsíc

(ceny aktualizovány 13. 6. 2021)

Důvod č. 2: Snadné ovládání

I když mě technikálie a zkoumání nových nástrojů a možností baví, musím přiznat, že ke změnám se těžko odhodlávám. Objevování možností nové aplikace je pro mě lákavá dobrodružná cesta, zároveň často trnu, jestli to nebude časově moc náročné. Však víme, jak je to s těmi neprozkoumanými zkratkami 🙂

Při přechodu k MailerLite jsem tyhle krušné chvilky vůbec nezažívala. Naprostou většinu nastavování se mi podařilo zvládnout bez sáhodlouhého pátrání, kde začít a kam kliknout.

Šlo to hladce díky velmi jednoduchému uspořádání. Hlavní menu má jen 5 základních položek (Nástěnka, Kampaně, Odběratelé, Formuláře a Automatizace), pod kterými najdeš všechno, co potřebuješ.

  • Chceš poslat novou kampaň, nebo se podívat, jak si vedla ta předchozí?
    Jdi na záložku Campaigns (kampaně).
  • Potřebuješ nový formulář na web?
    Jdi na záložku Forms (formuláře).
  • Jsi zvědavá, které z tvých e-mailů si otevřela tvoje kamarádka?
    Jdi na záložku Subscribers (odběratelé).
  • Zajímá tě, kolik lidí právě prochází tvým e-mailovým kurzem a jak jsou daleko?
    Jdi na záložku Automation (automatizace).
mailerLite dashboard - nástěnka

E-maily k rozeslání se tvoří skoro samy

Co si moje klientky, kterým jsem MailerLite doporučila, nejvíc pochvalují, je opravdu jednoduchá tvorba okulahodících e-mailů.

Vytvořit zprávu, která bude vypadat k světu, není nijak složité díky tzv. Drag & Drop editoru. Díky němu si do těla e-mailu prostě jen myší přetáhneš (= drag) a pak na patřičné místo pustíš (= drop) ty prvky, které tam chceš mít. Pak už jen doplníš obsah podle svých představ a naklikáš mu ty správné barvy, velikosti atd.

Tohle mě asi na práci s MailerLite baví nejvíc – je to jednoduché a spolehlivé. U konkurenčního editoru jsem se už několikrát pořádně navztekala, když se na můj vkus choval moc nelogicky.

Když si jednou poskládáš první zprávu, můžeš ostatní už tvořit přímo z ní. Jen vyměníš obsah a případně přeskládáš některé prvky. Žádná piplačka pořád dokola. A navíc tak budou tvoje e-maily působit jednotně a klienti si je dobře zapamatují.

A kdyby se ti nechtělo nic vymýšlet po designové stránce, taky to není problém. Můžeš využít některou z předpřipravených šablon (prémiová fnkce), nebo poslat úplně jednoduchý textový e-mail bez grafických vychytávek.

drag & drop editor v MailerLite
Úpravy e-mailu ze šablony v MailerLite

Důvod č. 3: Rychlá podpora

Tohle asi není potřeba nějak podrobně rozepisovat a obšírně vysvětlovat – technická podpora MailerLite prostě funguje na jedničku s hvězdičkou!

Moje zkušenosti v bodech:

  • pro platící uživatele mají online chat přímo v MailerLite, kde vidíš, jak rychle můžeš očekávat reakci a jestli si tvůj dotaz už někdo přečetl
  • odpovědi jsou často do 5 minut, nečekala jsem zatím víc než 10 minut
  • podpora je online ve dne v noci, v pátek i ve svátek – vyzkoušeno
  • všichni jsou velmi vstřícní a opravdu se snaží pomoci
  • přijímají i náměty pro další vývoj aplikace

Pro pořádek jen dodávám, že všechno, co jsem přes podporu potřebovala řešit jak pro sebe tak pro své klientky, se vždycky vyřešit podařilo.

MailerLite podpora a online chat

Podpora samozřejmě funguje i pro bezplatné účty, jen nemáš k dispozici online chat a odpověď nejsou tak bleskurychlé. I tak můžeš počítat s maximální vstřícností a ochotou vyřešit problém.

MailerLite NENÍ nejlepší e-mail marketingový nástroj na světě

  • Našla bych ještě řadu dalších důvodů, proč používat k rozesílání e-mailů zrovna MailerLite.
  • Čím víc ho využívám, tím víc jsem z něj nadšená.
  • Neobjevila jsem nic, co by mi vyhovovalo víc.

Přesto ti nebudu tvrdit, že je nejlepší na světě. Jsem totiž přesvědčená, že:

Žádný e-mail marketingový nástroj není nejlepší na světě. A i kdyby byl, nezáleží na tom.

Jde o to, že pro mě a moji práci není důležité, co je nejlepší na světě. Doopravdy důležité je, co nejvíc odpovídá tomu, co pro svoji práci opravdu potřebuji.

A to je pro mě a spoustu mých klientek právě MailerLite. Splňuje všechny naše požadavky a ještě má několik prima bonusů navíc.

Přesto ho nedoporučuju automaticky všem, kdo se na mě obrátí s dotazem, jak mají své kampaně rozesílat. Zároveň ani nepřikyvuju některým obavám, které počítačové blondýny mnohdy mají.

Řada překážek se dá snadno překonat, např. jazyková bariéra. Jakmile se v MailerLite zorientuješ, zjistíš, že anglické pojmy vůbec nejsou problém. Navíc je spousta z nich snadno odhadnutelná.

Pomůžu ti začít

Nalákala jsem tě? Pak mám ještě 1 radu – na nic nečekej a začni teď hned. Za půl roku si budeš děkovat, že jsi to dnes udělala. Však víme, jak je to s tím odkládáním na zítra / víkend / až budou děti u babičky…

Abys ten první krok měla co nejjednodušší, provedu tě založením a ověřením účtu doslova za ručičku. Stačí se zcela zdarma a nezávazně přihlásit o návod První kroky v e-mail marketingu. Když po registraci přes speciální odkaz uvnitř návodu navíc získáš všechny prémiové funkce MailerLite na celých 30 dní (místo obvyklých 2 týdnů).

PS: A abych tě v těch prvních krocích podpořila co nejvíc, dostaneš ode mě po přihlášení ještě pár e-mailů s tipy, jak to co nejsnáz zvládnout a jak se v e-mail marketingovém světě zorientovat.

(Publikováno 1. 11. 2018, naposledy aktualizováno 9. 1. 2022)

Jestli ti to přijde užitečné, pošli to dál →

Prostor pro postřehy a dotazy

9 komentářů

  1. Ahoj Peti, dávám dotaz sem, nechci ho cpát do naší FB skupiny, protože se přímo netýká WOPu.. Prostě, mám za to, žes někam psala, že je možné nastavit maily v ML, aby nepadaly do hromadných.. Jde to? Je ten návod někde? Díky moc za odpověď, Vendy

  2. Dobrý den Petro,
    ráda bych se zeptala, zda ML umí posílat freebie i víckrát na jeden stejný e-mail? Např. když už se jednou registruje zákazník pro jedno freebie, tak jestli ML po druhém vyplnění identického e-mailu umí poslat i druhý a třetí apod. magnet? Anebo to vyhodnotí jakože už jedno use klient zaregistroval a dostal první magnet, tak jakýkoli další z mého webu už neumí poslat záazníkovi, protože ten je už jednou regoistrovaný – jakože opakující se emailová adresa.
    Moc děkuji
    Lenka

  3. Dobrý den Petro,
    chci se zeptat,mám Mioweb lite a rozhoduji se, jaký mailový nastroj koupit. Chtěla bych ušetřit.Je možné propjitmioweb lite s mailer lite a následně Fapi nebo simpleshop…jakou kombinaci byste doporučila.Teprve začínám,tak nemám představu,jak to půjde.Zatím planuji prodej ebooku…v budoucnu možna i online kurz.Jaký je časový rozdíl připráci s aplikacemi při propojenína mioweb lite?

    1. Dobrý den, Zuzko, propojení MailerLite je možné jak s FAPI, tak se SimpleShopem. Co se týká webu, dá se MailerLite používat v kombinaci s jakoukoli platformou, která umožňuje vkládat alespoň HTML kód do stránek. Vkládání formulářů do MW Lite funguje bez problémů.
      Kombinace aplikací záleží na tom, co přesně má jejich využití přinést.

      MailerLite není třeba kupovat, účet se vytvoří zdarma a dokud nebude potřeba posílat e-maily na více než 1000 různých adres během 30 dní, dá se využívat zdarma.
      Pro registraci a úspěšné ověření účtu v MailerLite můžete zdarma využít můj návod První kroky v e-mail marketingu – https://petravymetalova.cz/zdarma/prvni-kroky-v-e-mail-marketingu/navod-zdarma/

      Výhoda SimpleShopu oproti FAPI je jednak v propracovanějších členských sekcích, jednak ve způsobu platby – nehradí se žádný pravidelný paušál, ale účtuje se provize na základě dokončených (uhrazených) objednávek, což je v začátcích a při prodeji e-booku výhodnější.
      Pro registraci a úvodní nastavení SimpleShopu jsem připravila zdarma návod První kroky k automatizaci prodeje – https://petravymetalova.cz/zdarma/prvni-kroky-k-automatizaci-prodeje/navod

  4. Zdravím, Petro, zatím používám trojici Mioweb + FAPI + Smartemailing. Náklady jsou značné.
    Než v únoru zase zaplatím, hledám informace.
    Obávám se, že když přejdu jinam, že se mi systém rozsype. Půjde to nějak přetáhnout? Nebo musím založit nově účet MailerLite a začít znova? Přijdu o databázi?
    Je nutné mít něco jiného místo Miowebu? Nebo je MailerLite s ním v souladu?
    Děkuji. Pavla

  5. Díky, Peti! Právě jsem prošla Tvým skvělým návodem a všechno funguje jako na drátkách. ML je navíc opravdu velice intuitivní a práce s ním mě baví, protože mám všechno jako na dlani. Pokud hledáte levnou variantu, jak se e-mailově starat o svoje klienty, tak neváhejte, s návodem od Péti to zvládne každá! 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *