Zní to jako sprosté slovo, ale tvůj web to musí mít. Co je to?

Responzivita. Je to sice děsný (možná i děsivý?) slovo, ale až ti prozradím, co přesně znamená a co se stane, když tohle tvůj web nebude umět, budeš ji chtít teď hned. Vsadíme se?

Jak vypadá responzivní web?

– Hezky.

Neboj, ještě dovysvětlím…

Nemám na mysli ladění barev, vhodný výběr fontů, tvar tlačítek a další grafické prvky, které dělají pěkný web.

Jde o to, že responzivní web vypadá dobře nejen na monitoru stolního počítače nebo notebooku, ale i na tabletech a mobilech. A to pochopitelně jak na šířku, tak i na výšku.

Pojmy responzivní a responzivita vyjadřují schopnost citlivě se přizpůsobit.

Responzivní web bude snadno čitelný a ovladatelný na různých zařízeních. Jeho vzhled se přizpůsobí prostoru, který má k dispozici.

Nestane se, že by se veškerý obsah web smrskl na mobilu tak, že texty budete muset číst pod mikroskopem, nebo neustále posouvat obraz doleva a doprava. Web se prostě vhodně přeskládá tak, aby vše bylo čitelné, zobrazovalo se celé a navíc bylo funkční.

 

Proč je ta responzivita tak důležitá?

Důvod #1: Aby ti neutekli dřív, než se začtou

– Prdím na to, na počítači to vypadá dobře. Mobily nejsou tak důležité.

Víš, kolik lidí se na tvůj web dostane z mobilů a tabletů?

Už dávno to není zanedbatelné množství. Ostatně přesvědčit se můžeš sama, stačí nahlédnout do Google Analytics (v levém menu: Cílové publikum > Mobilní zařízení > Přehled).

responzivita-ga
Zde tvoří návštěvnost z mobilů a tabletů dohromady téměř 60 %! To rozhodně není zanedbatelné množství.

Všechny tyto čtenáře můžeš ztratit raz dva, když jim svůj web předložíš v nepřehledné, nečitelné a jen těžko ovladatelné podobě. Prostě ti frnknou dřív, než stačí zjistit, že jim máš co říct.

 

Důvod #2: Ani Google nemá neresponzivní weby rád

… a dává jim to jasně najevo.

Google si totiž zakládá na tom, že vychází vstříc svým uživatelům. A tak jim přednostně servíruje to, kde očekává, že budou spokojení. Proto všem, kdo ho používají zrovna v mobilu nebo na tabletu, nabídne v prvé řadě ty weby, které se jim pak budou zobrazovat v čitelné podobě.

A tak když tvůj web není responzivní, máš smůlu, při vyhledávání v mobilu tě svižně předběhne web konkurence s podstatně méně kvalitním obsahem a ani se u toho nezadýchá.

 

Tak jak to s tou responzivitou vidíš?

No, kdo vyhrál sázku? Chtěla bys, aby tvůj web byl responzivní, nebo je ti to srdečně jedno?

Možná ses teď lekla, jaké další webové martyrium tě čeká, co? Nepropadej panice, je dost možné, že tvůj web už responzivní je.

Obzvlášť pokud je nový, s moderní šablonou. I tak ale není od věci vědět, co to ta responzivita je a umět si ji i rychle ověřit. Ono i na webu s krásně responzivní šablonou může občas někde něco „uletět“.


Jak si responzivitu libovolné stránky ověřit ti ukážu a vysvětlím v článku 5 způsobů, jak ověřit, že web vypadá všude dobře.

Přečíst článek

A tady je prostor pro tvoje vyjádření

Profilový obrázek

Petra Vymětalová

Jsem technická (a často i psychická) podpora pro počítačové blondýny, hlavně pro ty, co mají weby na Wordpressu. Aby se svých webů nebály, sestavila jsem pro ně Webové DESATERO pro počítačové blondýny a připravuju srozumitelné návody, které jsou k dispozici na webech Brouzdaliště.cz a Počítačová blondýna.cz. Jak ti můžu být užitečná, se dočteš pod záložkou Kdo jsem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *