21 námitek k e-mail marketingu a jak to doopravdy je

Uvažuješ, že se pustíš do e-mail marketingu, ale pořád tě brzdí nějaké překážky? A možná jsi to už i zkusila, ale obavy ti nedovolily pořádně se do toho obout? V tomto článku společně prozkoumáme 20 nejčastějších námitek vůči e-mail marketingu. Probereme, jak to s nimi doopravdy je a poradím ti, jak překážky spojené s e-mailingem překonat.

Klikni si na svoji námitku a dozvíš se, jak na to. Pokud jich máš víc, projdi si postupně všechny, které se tě týkají.

Proč jsi ještě nezačala s e-mail marketingem?

  1. Nevím, co to je.
  2. Mám z toho strach.
  3. Nechce se mi učit další technikálie.
  4. Nevím, co bych měla psát.
  5. Nechci nikoho obtěžovat.
  6. Sama jsem zahlcená e-maily, nemůžu zahlcovat ostatní.
  7. Ještě nemám web.
  8. Nemám žádné kontakty.
  9. Teprve s podnikáním začínám.
  10. Nepodnikám.
  11. Pro moje podnikání se to nehodí.
  12. E-maily dnes nikdo nečte.
  13. E-mail marketing už nefunguje.
  14. Nerozumím technické stránce.
  15. Nevím, jaký nástroj pro e-mailing vybrat.
  16. Nemám žádný magnet, který bych mohla posílat.
  17. Nemám na to čas.
  18. Nechci nebo nemůžu platit další online nástroj.
  19. Nevěřím, že bych to zvládla.
  20. Nemůžu se odhodlat, abych se do toho fakt pustila.
  21. Nevím, jak začít.

Námitka vůči e-mailingu č. 1:

Nevím, co to je

Pokud jen slýcháš a čteš o e-mail marketingu, aniž by ti někdo vysvětlil, o co se jedná, těžko se do něj můžeš pustit. Navíc to pak zní jako něco strašně komplikovaného a náročného.

Na vysvětlenou si půjčím definici z Wikipedie (heslo E-mailový marketing):

“… je to cílené rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv na přesně stanovený seznam e-mailových adres. (…) Pravidelným posíláním e-mailů se firma udržuje v povědomí jejich příjemců a buduje tak svou značku. (…) Výhody e-mailového marketingu spočívají především v nízkých nákladech, flexibilitě a snadném testování, měřitelnosti a vyhodnocování kampaně.“

Lidštěji řečeno:

  • E-mail marketing je způsob, jak oslovit stávající i potenciální klienty (= kontakty) pomocí e-mailu.
  • Díky e-mail marketingu můžeš sama rozhodovat, komu konkrétní zprávu pošleš a kdy.
  • V rámci e-mail marketingu zprávy rozesíláš buď hromadně (najednou všem vybraným kontaktům), nebo automatizovaně jednotlivě (každému uživateli jindy na základě nějaké jeho akce – např. stažení PDF).
  • Díky e-mailingu si buduješ svoji značku a získáváš důvěru svého publika.
  • E-mailing přes vhodný nástroj umožňuje snadno sledovat a vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých e-mailů.

E-mailing je jedním ze 3 základních marketingových pilířů. Spolu se sociálními sítěmi a vlastním webem tvoří pevnou a stabilní oporu úspěšného podnikání.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 2:

Mám z toho strach

Když jsem se s touto námitkou v souvislosti s e-mail marketingem poprvé setkala, dost mě to překvapilo. Věděla jsem už dávno o spoustě obav spojených s e-mailingem, ale tato formulace mě zarazila. A tak jsem pátrala dál, abych ji mohla pochopit a pak pomoct vyřešit, protože na e-mailingu vážně není nic, čeho by ses měla bát.

A totéž bych poradila i tobě, jestli je to právě strach, co tě brzdí, aby ses do e-mailingu obula. 

Vypátrej, čeho přesně se bojíš.

Strach z e-mail marketingu není jako strach z výšek nebo pavouků. Je to strach z něčeho konkrétního, co s e-mail marketingem souvisí. To je potřeba najít.

Pokud to nedokážeš teď pojmenovat, zkus tyto kroky:

  1. Napiš si (klidně do komentáře pod tento článek), co nejhoršího by se mohlo stát, kdyby ses do e-mailingu opravdu pustila. A klidně pusť fantazii na špacír.
  2. Promysli, jak bys tomuto problému mohla předejít. To, že vůbec nezačneš, neber jako možné řešení.
  3. Mrkni na následující námitky, je dost velká šance, že tam tu svoji skutečnou obavu najdeš už vysvětlenou i s radou, jak se s ní vypořádat.

„Vše, co jste kdy chtěli, je na druhé straně strachu.“

—  George Addair

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 3:

Nechce se mi učit další technikálie

V tomto případě si nejdřív opravdu upřímně odpověz na jednoduchou otázku:

Chceš podpořit své podnikání e-mail marketingem?

Jinými slovy:

  • Chceš udržovat kontakt se svojí komunitou?
  • Chceš mít možnost sama rozhodnout, ke komu se dostane jaká tvoje zpráva?
  • Chceš si sama řídit, kdy se tvoje zpráva k tvému publiku dostane?
  • Hodí se ti možnost stejnou informaci poslat různým lidem v různý čas (třeba týden po stažení nějakého taháku/návodu/ukázky)?
  • Nechceš už být odkázaná na vrtochy sociálních sítí a jejich algoritmů?

Pokud o přínosy e-mail marketingu nestojíš, nic nového se učit nemusíš. A ani nemá smysl číst dál.

Pokud sis ale na některou z výše uvedených otázek odpověděla “Ano”, máš s tím učením 2 možnosti:

  1. Ani to nezkoušet, najmout si někoho, kdo bude e-mail marketing dělat pro tebe.
  2. Dát tomu šanci a prostě to aspoň zkusit.

Varianta 1 se může zdát efektivnější. Jen je u ní potřeba opravdu pečlivě vybrat toho, kdo pro tebe bude tuto práci dělat. A kromě toho musíš počítat s významnou finanční investicí a taky s tím, že budeš na tom někom v e-mailingu absolutně závislá. 

Varianta 2 je sice na začátku náročnější, ale přinese ti svobodu a nezávislost

  • Když se rozhodneš poslat něco důležitého, prostě to pošleš. 
  • Nemusíš se s nikým domlouvat, kdy na to bude mít čas, jak si to představuješ a chystat mu k tomu podklady. 
  • Kromě samostatnosti získáš taky povědomí o tom, co případně v budoucnu požadovat po člověku, který by ti s e-mailingem nakonec přeci jen pomáhal. 
  • Bude pro tebe taky jednodušší poznat, na koho se budeš moct spolehnout.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 4:

Nevím, co bych měla psát

Jasně, abys mohla posílat nějaké e-maily, musíš do nich taky něco napsat. A aby někdo měl chuť to číst, je vážně dobré se nad obsahem e-mailů zamyslet. Nemusíš ale vymýšlet žádné složitosti.

Vlastně je to dost jednoduché. Budeš posílat jednak to, co chtějí tví odběratelé číst, a jednak to, o čem jim ty potřebuješ dát vědět. Tyto typy obsahu můžeš často krásně propojit, anebo je budeš podle potřelby střídat.

Co jim potřebuješ sdělit, ti prostě vyplyne úplně automaticky, to asi nemusím rozebírat.

Co chtějí číst, si budeš postupem času upřesňovat díky tomu, že se svými čtenáři budeš v kontaktu a uvidíš, jak na které e-maily reagují. 

Pár námětů, co by mohlo odběratele zajímat:

  • něco, na co se tě lidé často ptají
  • upozornění na nějaké možné problémy s tipy, jak se jim vyhnout
  • informace o novinkách v tvém oboru
  • přednostní informace o tom, co nového chystáš ty
  • různé kuriozity a zajímavosti spojené s tvým oborem
  • tvoje osobní zkušenosti
  • “zákulisní drby”
  • co dokázali tví klienti
  • co se ti naposledy fakt povedlo
  • co se ti fakt nepovedlo s tipem, jak oni to teď můžou zvládnout líp
  • povídání o tom, jak vzniká to, co nabízíš
  • ukázky toho, jak jsi ty začínala
  • … prostě je toho fůra!

Pokud už dáváš nějaké příspěvky na sítě, evidentně náměty na psaní máš. Ten princip je pořád stejný, jen obsah budeš doručovat jiným způsobem (spolehlivějším).

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 5:

Nechci nikoho obtěžovat

Tato obava je tak častá a tak zákeřná, že ji nebudu popisovat a rovnou ti dám jednoduchý rychlonávod, jak se s ní vypořádat:

  1. Zamysli nad tím, jak jsi přišla k přesvědčení, že by tvoje e-maily mohly někoho obtěžovat. 
  2. Uvědom si, jaké konkrétní e-maily považuješ ty sama za obtěžující a proč.
  3. Prostě takové e-maily neposílej!

Pozor, nevykládej si bod 3 tak, že když tě obtěžuje mail od XY s prodejní nabídkou, nebudeš posílat žádné e-maily s prodejní nabídkou, nebo když tě obtěžuje newsletter od ABC, nebudeš posílat newsletter atd.

Prozkoumej ty obtěžující e-maily podrobněji, snaž se na ně podívat v širších souvislostech.

Newsletter od ABC tě může obtěžovat proto, že

  • chodí moc často a ty to nestíháš číst,
  • jsou v něm jen obecné informace,
  • téma, kterému se věnuje tě už dávno nezajímá,
  • je psaný stylem, který ti nesedí,
  • ABC ti prostě už dávno leze na nervy.

Až z podrobnějšího průzkumu ti vyplyne, na co by bylo dobré dávat pozor ve vlastním e-mailingu, abys z toho neměla špatný pocit. 

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 6:

Sama jsem zahlcená e-maily, nemůžu zahlcovat ostatní

Pokud neplánuješ dlouhodobě posílat několik e-mailů denně, tvoje e-maily nedokážou zahltit ničí schránku. 

Nejsme zahlcení tím, že nám e-maily posílá 1 konkrétní člověk nebo firma. Zahlcuje nás to, od kolika různých lidí a firem si necháváme zprávy posílat. A to je naše vlastní volba.

Opravdu nemusíš přebírat zodpovědnost za stav e-mailových schránek svých čtenářů. Stačí, když jim v každé zprávě umožníš, aby se z odběru tvých zpráv snadno odhlásili. A to dnes dokáže každý kvalitní e-mailingový nástroj.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 7:

Ještě nemám web

Tak tady to bude krátké – s e-mail marketingem můžeš klidně začít i bez webu a nebude to žádný hendikep.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 8:

Nemám žádné kontakty

No jo, když nemáš žádné kontakty, tak komu bys ty e-maily posílala, že?

Nenech se zmást!

E-mail marketing není jen o posílání e-mailů, jeho nedílnou součástí je právě i to, že získáváš ty správné e-mailové adresy, na které pak ty e-maily budeš posílat. První e-mail marketingový úkol tak je začít sbírat kontakty a nepřestávat v tom.

Čím chytřeji budeš kontakty sbírat, tím efektivnější pak bude celý tvůj e-mailing.

Pro jistotu ještě opakuju: S e-mailingem můžeš začít, i když žádné kontakty zatím nemáš. Právě díky němu je získáš.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 9:

Teprve s podnikáním začínám

Tuto námitku částečně uznávám. Pozor, jen částečně!

Pokud jsi opravdu na úplném startu svého podnikání, chápu, že řešíš asi tak milion devět set padesát tři různých věcí najednou. Na samém začátku je toho vážně nad hlavu. Proto bude v prvních týdnech (max. pár měsících) stačit, když se budeš radši věnovat sociálním sítím, kde se kontakty přeci jen navazují snáz a rychleji.

Jakmile se sítě trošku rozběhnou, je ideální čas začít s e-mail marketingem, abys na sítích nebyla závislá a nebudovala komunitu, ke které se pak třeba kvůli zablokovanému účtu nedostaneš. E-mailing zde slouží jako pojistka, abys svoji komunitu mohla kontaktovat.

Navíc e-mailing ti umožní kontrolovat i to, co na sítích vůbec pod kontrolou nemáš – ke komu přesně se tvoje zpráva dostane a kdy.

Čím dřív začneš budovat svoji databázi kontaktů, tím víc e-mail marketing ve svém podnikání využiješ. V žádném případě není třeba čekat na to, až budeš mít podnikání pevně uchopené a stovky fanoušků na sítích.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 10:

Nepodnikám

Ne, fakt si nemyslím, že by se měl e-mailingu věnovat každý hlava nehlava, podnikatel nepodnikatel.

Jestli nepodnikáš a čteš tento článek, zřejmě nějaký smysl v e-mailingu pro sebe vidíš. Pokud potřebuješ komunikovat s nějakou skupinou nebo skupinami lidí, kteří používají e-mail, bude e-mailing i pro tebe. Hromadnou komunikaci ti totiž ohromně usnadní a zefektivní.

Kromě toho tě nejspíš ještě bude zajímat námitka Nechci/nemůžu platit další online nástroj.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 11:

Pro moje podnikání se to nehodí

E-mailing je jedinečný způsob, jak udržovat kontakt s potenciálními klienty a mít to pod kontrolou. Nenapadá mě podnikání, kde by toto nedávalo smysl.

  • Jestli se tvoje podnikání už jakýmkoli způsobem prolnulo do online světa, e-mail marketing rozhodně nebude šlápnutí vedle.
  • Jestli se pro tvoje podnikání hodí sociální sítě, e-mailing se hodí 100% taky, navíc bude pojistka pro případ, že by byl tvůj účet na nich nějak ohrožený. 
  • Jestli se pro tvoje podnikání hodí vlastní web, bude e-mailing způsob, jak na něj nasměrovat potenciální klienty, kdykoli potřebuješ. Nebudeš muset spoléhat na to, že se na něj sami přijdou podívat, aby se dozvěděli o tvojí nové službě.

Podnikáš jen offline?  

  • Jestli tvoji potenciální klienti umí číst a mají e-mailové schránky, e-mailing se bezpochyby taky hodí.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 12:

E-maily dnes nikdo nečte

Vážně? 

Nejdřív si prosím odpověz na otázku Jak to máš se čtením e-mailů ty?

  1. Aspoň někdy a aspoň některé čteš.

Tak vidíš! Myslíš, že jsi jediný člověk na světě, který e-maily čte? Promiň, ale v tomto 100% nejsi výjimka.

  1. Nikdy žádné nečteš.

Pak tuhle námitku od tebe chápu.

Z rychlého průzkumu na Instagramu jsem zjistila, že stejně jako existují ti, co e-maily vůbec nečtou, existují (i k mému vlastnímu úžasu) taky ti, co čtou úplně všechny e-maily, co jim přijdou.

Naprostá většina lidí sice nečte úplně všechno a hned, ale řadu e-mailů čte. To můžu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Nejen, že to vidím v přehledech MailerLite, který pro e-mailing používám, ale jasně to vyplývá z toho, že na svoje marketingové e-maily dostávám odpovědi. 

Teď aktuálně na 1. e-mail z předstartovní série k e-mailingové přípravce mi odepisuje víc než 25 % příjemců.

Jo, e-maily se pořád čtou!

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 13:

E-mail marketing už nefunguje

Toto tvrzení se občas objeví v nějakých online diskuzích, ale zatím se mi nepodařilo dohledat žádnou studii, průzkum ani obyčejnou anketu, za které by něco takového vyplývalo. Silně mi to proto připomíná scénu z Kulového blesku:

Jasně, někomu bude e-mail marketing fungovat líp, někomu hůř. Prostě jako cokoli jiného. A jako u spousty dalších věcí v tom hraje roli spousta různých faktorů. To, že se někomu nepodařilo e-mail marketing rozběhnout podle představ, není důkaz toho, že to nefunguje. Dokazuje to jen to, že nezafungoval způsob, jakým to dotyčný uchopil.

Jak moc bude e-mailing přínosný pro tebe a tvé podnikání bude záležet hlavně na tobě a na tom, jak to celé uchopíš ty. 

Schválně se podívej na hvězdy světového marketingu (a nemyslím teď někoho, kdo se vyloženě specializuje na e-mail marketing). Myslíš, že by posílaly e-maily a budovaly databáze, kdyby to nefungovalo?

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 14:

Nerozumím technické stránce

Protože už roky pracuju s počítačovými blondýnami, vím, jak se může technická stránka zdát zapeklitá, než pronikneš do toho, jak to vlastně funguje. Ze stejného důvodu taky vím, že nakonec to není nic nepřekonatelného a že e-mailing opravdu zvládne i počítačová blondýna

A když to zvládne počítačová blondýna, proč bys to nemohla zvládnout i ty?

Jasně, není to tak, že si prostě řekneš, že se nebudeš bát technikálií, sedneš k počítači a během chvilky to všechno naklikáš. Někomu to půjde snáz, někdo se nad tím trochu zapotí, ale rozhodně to není nic, na co bys potřebovala nějaký speciální talent nebo extra vzdělání.

Pokud zvládneš poslat normální e-mail, není důvod, aby ses nevypořádala s tím marketingovým. 

Jestli se teda rozhodneš, že to zvládnout chceš a něco pro to uděláš.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 15:

Nevím, jaký nástroj pro e-mailing vybrat

Ani se ti nedivím. E-mailingových nástrojů je spousta. I když zúžíš výběr jen na ty, které jsou v našich končinách nejpoužívanější, je to fuška se v nich vyznat.

Jestli tě zajímá moje doporučení, s čím se dobře pracuje počítačovým blondýnám, mým favoritem je MailerLite. Pro něj jsem připravila jednoduchý návod na vytvoření a ověření účtu, který nabízím zdarma, stačí se o něj přihlásit – První kroky v e-mail marketingu.

Srovnání nejoblíbenějších e-mailingových nástrojů mezi českými online podnikatelkami bude součástí závěrečného webináře v e-mailingové přípravce Jak začít chytře sbírat kontakty

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 16:

Nemám žádný magnet, který bych mohla posílat

Nevadí. 

S e-mail marketingem můžeš klidně začít i bez magnetu. Stačí nabídnout třeba zasílání užitečných tipů, novinek z oboru, provozních informací, klasický newsletter atd. E-mailovou adresu můžeš získat třeba i za přístup do uzavřené facebookové skupiny.

S magnetem to jde rychleji, proto je to taky magnet. To ale neznamená, že bez magnetu to nejde. 

A další věc je to, že magnet nemusí být nijak extra složitá věc, klidně se dá připravit za odpoledne, když víš, co by to mělo být.

Netušíš, o jakých magnetech je řeč?

Zachovej klid. Tohle není znamení, že se do e-mailingu nemáš pouštět. A navíc ti to hned vysvětlím:

Magnet v e-mailingu je něco, co nabídneš svým potenciálním čtenářům a klientům za jejich e-mailovou adresu. Tak získáš nový kontakt pro svůj další e-mailing.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 17:

Nemám na to čas

S časem je to těžké, den prostě není nafukovací. Žádný a ničí (pokud teda někdo nemá obraceč času jako Hermiona). 

“Nemám na to čas” je čistě otázka priorit. Na to, co považujeme za důležité, si čas prostě uděláme. A když to považujeme za skutečně důležité, uděláme si ho i za cenu toho, že něco bude potřeba odložit nebo se to prostě zruší.

Je tedy potřeba vyhodnotit:

  • jak je pro tebe e-mailing důležitý, 
  • co má tobě a tvému podnikání přinést,
  • jaký je jeho dlouhodobý potenciál.

K tomu pak ještě zvaž, co všechno se ti díky němu zjednoduší. Díky e-mailingu totiž spoustu času ušetříš. Třeba tak, že:

  • Nebudeš muset složitě vybírat, komu máš nějakou zprávu poslat. Prostě jen vybereš ten správný seznam (seznamy) kontaktů jedním kliknutím.
  • Nastavíš si klidně celé série e-mailů, které se budou rozesílat úplně automaticky.
  • Zájemci o tvoje zprávy se o ně snadno přihlásí úplně sami, aniž by sis ty musela nějak zapisovat nebo evidovat jejich adresy.
  • Jednoduše si připravíš e-maily předem a nastavíš, kdy přesně a komu se mají odeslat.
  •  Klidně můžeš e-mail B nechat poslat jen tomu, kdo neklikne na odkaz v e-mailu A. I to můžeš připravit předem a odjet na dovolenou.

Pokud máš málo času, nejspíš ti s tím může právě e-mailing taky významně pomoct. Když si teda uděláš nejdřív čas na něj. Bude to taková tvoje časová investice do budoucna.

„Když se člověk opravdu rozhodne něco udělat, čas se vždycky najde.“

—  Arthur Halley

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 18:

Nechci/nemůžu platit další online nástroj

Nemusíš.

Nebo teda aspoň ne v úplném začátku. Podle návodu První kroky v e-mail marketingu si zaregistruješ skvělý e-mailingový nástroj, který můžeš dlouho používat zdarma. Přesněji tak dlouho, dokud nebudeš potřebovat během 1 měsíce rozeslat e-maily na víc než 1.000 adres. 

Až se dostaneš nad hranici 1.000 aktivních kontaktů, nebude pro tebe problém platit si e-mailingový nástroj. 1.000 kvalitních kontaktů si na sebe totiž úplně v pohodě vydělá. Podmínka teda je, že e-mail marketing uchopíš tak, aby plnil svůj účel, tj. aby ti přiváděl nové klienty a budoval vztah s těmi stávajícími, kteří si pak od tebe rádi zase něco objednají.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 19:

Nevěřím, že bych to zvládla

Ach, to počítačové sebevědomí, co?

Tak se na to podíváme:

Už ses někdy e-mail marketingu věnovala?

  1. Ještě ne.

Super! V takovém případě ten vnitřní pochybující hlásek rovnou pošli někam hodně daleko. Radši si vzpomeň, co říká Pipi Dlouhá punčocha:

“To jsem nikdy nedělala, to mi určitě půjde!”

  1. Ano, ale bez valného úspěchu.

Dobrá. Už jsi to někdy zkoušela a asi ti to teda moc nešlo. Není divu, že si teď nevěříš. Zvlášť jestli ti předtím někdo tvrdil, že je to úplně jednoduché a zvládneš to levou zadní.

E-mailing není nijak pekelně složitý. Naučit se řídit auto je mnohonásobně složitější (a navíc taky nebezpečnější), o čtení a jízdě na kole ani nemluvím. 

Nevím, jestli řídíš, ale jsem si jistá, že umíš číst, a troufnu si hádat, že jízda na kole ti taky nedělá problémy. Jak to bylo ale na začátku? Nic moc, co?

A s e-mailingem je to stejné. Když to nevzdáš při prvním nezdaru (odřeném kolenu, popletených písmenkách), postupně se to bude zlepšovat a zlepšovat a zlepšovat. Až najednou zjistíš, že nad spoustou věcí už vůbec nemusíš přemýšlet a děláš je úplně automaticky.

Chce to prostě cvik.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 20:

Nemůžu se odhodlat, abych se do toho fakt pustila

Jestli sis prošla všechny předchozí námitky a přesto se k e-mailingu nemůžeš správně rozhoupat, mám pro tebe zásadní zprávu:

Čím dřív s e-mailingem začneš, tím dřív a tím víc se ti zúročí.

Opravdu není čas, ztrácet čas. Prostě se rozhodni a pusť se do toho.

↑ zpět na přehled námitek ↑

Námitka vůči e-mailingu č. 21:

Nevím, jak začít

Námitky jsou vyvrácené a obavy rozptýlené, ráda by ses do e-mailingu vrhla, jenže těch informací k němu je plný internet a ty nevíš čím začít. 

Moje univerzální rada pro podobné situace zní:

Prostě začni.

Udělej jakýkoli první krok, ona se ti ta cesta pak začne postupně skládat. Možná se budeš muset párkrát vrátit o kousek zpátky, ale už na té cestě budeš.

Pokud bys chtěla radu konkrétní, ideálně:

  • něco, podle čeho bys mohla rovnou začít na svém e-mailingu pracovat,
  • něco, kde si nebudeš muset hledat cestu sama, 
  • něco dostatečně srozumitelného i pro počítačové blondýny,

mám pro tebe řešení na míru:

e-mailingovou přípravku

Jak začít chytře sbírat kontakty

V ní probereme ty nejdůležitější první kroky pro úspěšný e-mail marketing

Přípravka poběží od 30. ledna do 2. února a pro počítačové blondýny je zdarma. Stačí se včas přihlásit:

Co všechno ti e-mailingová přípravka usnadní:

  1. Pochopit, co je to e-mail marketing.
  2. Ujasnit si svůj e-mail marketingový strach a vypořádat se s ním.
  3. Dostat chuť naučit se to.
  4. Vymyslet, o čem bys mohla ve svých e-mailech psát.
  5. Uchopit e-mailing tak, abys svými e-maily své potenciální klienty neobtěžovala.
  6. Utvrdit se v tom, že zahlcení e-maily není problém, který vyřešíš tak, že sama nic posílat nebudeš.
  7. Sbírat kontakty a posílat e-maily, i když ještě nemáš web a ani ho nebudeš v dohledné době mít.
  8. Získat první kvalitní kontakty do svojí databáze.
  9. Zapojit e-mail marketing do podnikání co nejdřív.
  10. Využít e-mail marketing, i když vůbec nepodnikáš.
  11. Zjistit, jak moc bude e-mail marketing pro tvoje podnikání vhodný a užitečný.
  12. Ujistit se, že e-maily se pořád čtou. 
  13. Přesvědčit se, že e-mail marketing funguje.
  14. Pochopit základní princip technické stránky.
  15. Vybrat e-mailingový nástroj, se kterým se ti bude dobře pracovat.
  16. Naplánovat a připravit magnet, který přitáhne ty správné kontakty.
  17. Namotivovat, aby sis na e-mailing udělala čas.
  18. Ušetřit za nástroj pro rozesílání e-mailů a využívat ho tak, aby si na sebe bez problémů vydělal, až se přehoupneš přes 1000 kontaktů.
  19. Nabýt sebedůvěru, že i ty to zvládneš.
  20. Odhodlat se, že se do toho opravdu pustíš.
  21. Začít s e-mail marketingem.

Nenašla jsi svoji námitku/překážku/obavu?

Pokud tě e-mailing aspoň trošku láká, přihlas se taky rovnou do e-mailingové přípravky Jak začít chytře sbírat kontakty. Tam bude prostor probrat i další brzdy v e-mailingu, na které se zde nedostalo.

Jestli ti to přijde užitečné, pošli to dál →

Prostor pro postřehy a dotazy

8 komentářů

  1. Ahoj Petro,

    děkuji za užitečný článek. Pro mě je to asi námitka číslo 3, poslední rok se opravdu snažím učit nové věci, abych se rekvalifikovala a hodně mě to bavilo, nyní si ale připadám už trochu zahlcená a bojím se, že další technikálii si snad už nezažiju. Proto jsem ráda, že mi s tím pomůžeš, to je ohromná věc a krapet ze mě ty obavy opadly.

    1. Za takových okolností se fakt není čemu divit a chce to fakt zvážit přínosy. Přípravka je na tohle taky ideální v tom, že si ujasníš, co od e-mailingu můžeš očekávat. Jak je toho učení hodně najednou, přijde mi fakt důležité pěkně si to rozkouskovat a jít na to fakt krůček po krůčku, aby ses na tom zbytečně neutavila. Po těch malých krocích dojdeš do cíle raz dva.

  2. Ahoj Péťo,

    moje námitky jsou hlavně ve smyslu 4, 12 a 17. Loni jsem se v kurzu naučila celkem bezpečně základy a posbírala první kontakty a teď asi začnu zkoušet šablony apod. Snažím se, ale s obsahem to není žádná sláva, protože nemám čas něco pořádného vymyslet. A databázi mám malinkou, lidi z loňska z magnetu na konverzaci a pár z adventního kalendáře. Posílám jim zatím “jen” občasník o tom, co děláme na konverzaci plus pár slovíček k aktualitám. Otevíratelnost je myslím 30-40 %. Musím hlavně vymyslet obsah, i na sítě, protože věřím, že pak to lidi číst budou rádi.

    1. Ahoj Věrko, děkuju za tvoje e-mailingové překážky. 12 můžeš vážně pustit z hlavy – ostatně sama to vidíš na svojí otevíratelnosti. 30 – 40 % je parádní! Kdyby nikdo e-maily nečetl, byla by tam nula 😉 Co psát ti vyplyne z e-mailingové přípravky. A věřím, že když budeš mít tu 4 vyřešenou, nebude už ani 17 problém 😉

  3. Moc krasne napisane, Peti, normalne sa uz nemozem dockat kedy zacne ta vyzva, mam pocit ze od teba sa ucit e-mailing pojde lahko a hravo 🙂 Dakujem

  4. To je tak dobrý článek! Normálně mě u toho napadlo, že e-mailing je vlastně super cesta, jak svým stávajícím klientům posílat účetní aktuality, které potřebují ke svému podnikání (jako jak si nastavit zálohy na soc a zdrav, do kdy mi mají poslat podklady k daňovému přiznání atd.). A to jsem si myslela, že e-mailing zatím nepotřebuji, dokud nerozjedu nějaké další služby :-D.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nové články e-mailem

Vlož sem svoji adresu a dám ti vědět o všem, co připravím pro počítačové blondýny:

Kdo to píše?

Rubriky na blogu

Návody

Nejnovější články a návody

Sdílení vítáno!

Facebook
Pinterest
LinkedIn
Twitter