Je to tak. Od 1. 2. 2024 nebude možné používat bezplatné účty MailerLite Classic. Zároveň dál zůstává možnost používat MailerLite do 1000 aktivních kontaktů zcela zdarma. Čti dál, všechno ti vysvětlím.
Asi to na první dobrou moc nedává smysl, co? Nejspíš si říkáš, jak to teda je:
Končí MailerLite zdarma, nebo nekončí?
Pravda je obojí.
Co bude k 1. 2. 2024 opravdu končit, jsou neplacené účtu v MailerLite Classic, tedy v té původní verzi. Že se tě tato změna týká, poznáš snadno, když se přihlásíš do svého účtu v MailerLite.
- Pokud vidíš v prostředí MailerLite menu nahoře v zelené liště, máš účet v MailerLite Classic.
- Pokud za využívání MailerLite nic neplatíš, máš bezplatný účet.
- Pokud pro tebe platí 1 i 2, týká se tě taky konec bezplatných účtů. Nepropadej ale panice a čti dál.
Jestli už máš účet v novém MailerLite (tj. neplatí pro tebe bod 1), vůbec nemusíš číst dál, tato změna se tě nijak nedotkne, nic se pro tebe nemění. Účet v novém MailerLite poznáš podle toho, že má hlavní menu vlevo v bílém sloupci.
Jestli máš MailerLite Classic, ale platíš si tam nějaký tarif (platí pro tebe bod 1, ale neplatí pro tebe bod 2), můžeš taky v klidu spát, tvůj účet bude plně funkční i po 1. 2. 2024. Měla bys jen vědět, že MailerLite Classic se už dál nevyvíjí a pravděpodobně časem bude tak jako tak potřeba účet přesunout na nový MailerLite.
Co se stane 1. 2. 2024 s bezplatnými účty ML Classic?
Všechny bezplatné účty v MailerLite Classic budou 1. 2. 2024 deaktivovány. Ptala jsem se přímo v MailerLite, co přesně deaktivace znamená, a dozvěděla jsem se, že: “Účet už nebude možné dále používat. Aby ho bylo možné používat, bude potřeba přejít na placený tarif MailerLite Classic. Po 2 měsících bez přechodu na placený tarif bude účet trvale smazán.”
Přechod na placený tarif je tedy nezbytný, pokud chceš dál používat MailerLite Classic.
Jak dál využívat MailerLite zdarma?
Jak jsem psala hned na začátku, pořád máš možnost využívat MailerLite zdarma až pro 1000 aktivních odběratelů. Toto ale bude od 1. 2. 2024 možné jen v novém MailerLite.
Když tedy chceš MailerLite využívat dál zdarma, je potřeba přejít z MailerLite Classic na nový MailerLite.
Co přechod z MailerLite Classic obnáší?
Na rovinu, není to tak, že prostě někde odklikneš, že chceš přejít na nový MailerLite a “ono se to” nějak přenastaví. Zároveň je to mnohem jednodušší, než kdybys přecházela na úplně jiný e-mailingový systém.
MailerLite Classic a nový MailerLite sice fungují na sobě úplně nezávisle, ale zároveň se v novém MailerLite počítá s majiteli účtů MailerLite Classic, takže je tam připravený nástroj pro snadnou migraci. V něm si postupně necháš přenést to, co máš v účtu MailerLite Classic nastavené.
Nepřenese se úplně celý účet s kompletní historií. Migruje se jen to, co je potřeba pro další práci, tj. kontakty a funkční nastavení. Ještě to vysvětlím podrobněji:
Co se přenese pomocí migračního nástroje?
Migrační nástroj má tlačítko na přesun pro tyto funkce a nastavení:
- Nastavení účtu
- Odběratelé (kontaky) včetně zařazení do skupin – prvních 100, pro větší počet čti vysvětlení k migraci odběratelů
- Formuláře
- Automatizace
- Landing pages
- Webové stránky
- Vlastní šablony
- Nahrané soubory
Co se nepřenese do nového MailerLite?
- Kampaně (e-maily z hromadné rozesílky)
- Historie odběratelů
- Přehled aktivity v automatizacích
- Formuláře vytvořené ve starém editoru pro tvorbu formulářů (viz obrázek)
- Promotions (speciální typ formulářů), pokud nebudeš v novém MailerLite využívat tarif Advanced
- Další uživatelé účtu, pokud nebudeš mít kterýkoli placený tarif
Jak je to s přesunem odběratelů?
U bezplatných účtů ti migrační nástroj přenese z MailerLite Classic do nového MailerLite 100 odběratelů. U nich zachová řazení do skupin dle původního účtu.
Pokud jich máš víc, nemusíš se bát, že bys o své kontakty přišla. Máš 2 možnosti, jak je přenést do nového účtu:
- Ručně – kontakty si ze starého účtu vyexportuješ a do nového naimportuješ. Můžeš si je takto přenést i postupně po jednotlivých skupinách, aby se zachovalo původní zařazení.
- Přejdeš na placený tarif (stačí jen na 1 měsíc) a kontakty ti přenese migrační nástroj.
Výhoda přesunu odběratelů pomocí migračního nástroje je nejen v tom, že je to pohodlnější a rychlejší, ale taky v tom, že ti umožňuje kontakty s původním účtem opakovaně synchronizovat.
Nezapomeň upravit DNS záznamy!
I když se přenesou nastavené domény a jejich ověření se zachová, je potřeba přenastavit DNS záznamy, konkrétně DKIM a SPF. Nový MailerLite je má nastavené jinak, proto na to určitě nezapomeň.
DMARC záznam řešit nemusíš, ten zůstává stejný.
Hodil by se ti návod?
Chápu. A v MailerLite to chápou taky, proto jednoduchý a názorný návod připravili:
Český návod pro migraci účtů z MailerLite Classic
Původně jsem ho chtěla natočit rovnou. Pak jsem objevila tento jednoduchý návod přímo od MailerLite. Je sice v angličtině, ale přišel mi dost názorný, tak si říkám, že možná ani není potřeba natáčet to speciálně znovu.
Kdybys chtěla radši ode mě návod v češtině, zapiš se přes tento formulář. Když bude dost zájemců, návod natočím a přidám i tipy, jak využít 30denní období po založení nového účtu, kdy budeš mít k dispozici prémiové funkce. Všem zapsaným dám o návodu vědět hned, jak bude k dispozici.
A pokud vystačíš s návodem přímo od MailerLite, budu ráda,když mi o tom dáš vědět v komentářích. Napiš třeba, jak to šlo a kterou variantu pro přenos odběratelů jsi zvolila.
2 komentáře
Milá Petro, moc zdravím. Já bych určitě ráda návod na přesun. Už z toho mám trochu hrůzu 🙂 I když nemám ani 1000 klientů.
Ono právě do těch 1000 kontaktů to má největší smysl. Jestli ses zapsala přes formulář, dám ti vědět, až (jestli – zatím moc zájemců není) návod bude připravený.