MailerLite = e-mail marketing snadno a levně

Chci na svém webu sbírat kontakty a posílat jim e-maily. Potřebuju některé e-maily posílat automaticky a taky mít různé seznamy příjemců a možnost je pro různé rozesílky mezi sebou různě kombinovat. Co využít?

Řešení pro e-mail marketing je spousta, každé má svá pro i proti. Mně učaroval MailerLite – umí toho spoustu, je jednoduchý na ovládání a do 1000 kontaktů zdarma (pak za rozumné ceny).

MailerLite - nástroj pro e-mail marketing

Co MailerLite umí

Je toho spousta, píšu to, co jsem zatím stihla vyzkoušet, a doufám, že na nic nezapomenu. Kdyžtak se ptej na cokoli, co tě kolem MailerLite zajímá.

Kampaně na MailerLite

Pro jejich sestavení můžeš využít Drag & Drop Editor, předpřipravené šablony, svoji předchozí kampaň, textový editor s jednoduchým formátováním. Můžeš si vložit i svoji vlastní HTML šablonu.

U každé kampaně si vždy vybíráš, na který seznam kontaktů ji budeš posílat. Není problém připravit a odeslat kampaň na několik seznamů najednou nebo uživatele z některého seznamu z rozesílky úplně vyloučit.

MailerLite - kampaně
přehled kampaní v MailerLite

Momentálně se v MailerLite dají vytvořit tyto typy kampaní:

a) běžné kampaně – prostě klasický marketingový e-mail, žádné záludnosti.

b) A/B testování – testovat můžeš odesílatele, předmět e-mailu, obsah e-mailu.

U obsahu e-mailu můžeš druhou verzi vytvořit buď rovnou na základě té první (jen nějaká drobná úprava), nebo úplně celou jinou.

Zvolíš si velikost testovacího vzorku (na kolik % kontaktů se pošlou obě verze), ze kterého se pak vyhodnotí, jakou verzi dostanou zbývající kontakty (vítěz se buď zvolí automaticky, nebo o něm můžeš rozhodnout sama).

Předem taky rozhodneš, po jaké době od rozeslání testovacího vzorku, se má vítěz vybrat.

c) automatická opakovaná rozesílka – po nějaké době se může kampaň odeslat znovu kontaktům podle zadaných kritérií.

Abych to vysvětlila: Vytvoříš kampaň a nastavíš, aby se např. po týdnu znovu odeslala těm, kteří neklikli na žádný odkaz. U opakované rozesílky můžeš změnit předmět e-mailu nebo obsah, nebo přidat tzv. osobní vzkaz (druhá zpráva bude vypadat jako přeposlaná původní s nějakým vzkazem nad celým e-mailem).

d) RSS kampaň – pro automatické odesílání odkazů na nově publikované články.

Tento typ kampaně jednou nastavíš a nemusíš se o nic starat, automaticky bude rozesílat na přiřazený seznam odkazy na nové články na tvém webu.

Pokud publikuješ články jen jednou za čas, asi ji nevyužiješ, protože je efektivnější ke každému novému článku sestavit originální e-mail. Vyplatí se u webových magazínů, kde pravidelně přibývá větší množství příspěvků – díky RSS kampani se automaticky pravidelně odešle zpráva s odkazy na nejnovější články.

Pro každou kampaň máš k dispozici podrobné přehledné statistiky. Kromě toho můžeš u každé kampaně nastavit automatické vložení utm parametrů pro sledování v Google Analytics.

Pro pořádek ještě dodávám, že A/B testování a automatická opakovaná rozesílka jsou k dispozici jen u placených účtů.

Kontakty v MailerLite

Kontakty se ukládají do skupin, kterých můžeš mít podle libosti. Kromě toho si své odběratele můžeš ještě podle potřeby dělit ještě na různé segmenty podle údajů, které o nich máš (třeba podle toho, které e-maily otevřeli, kdy se ti zapsali do databáze).

MailerLite - kontakty

Co všechno můžeš se seznamy a kontakty dělat

  • sloučit několik seznamů do jednoho
  • rozdělit seznam
  • importovat kontakty (přenést do MailerLite kontakty odjinud)
  • exportovat kontakty (vytvořit si soubor s kontakty a přenést ho někam jinam)
  • segmentovat – rozdělit seznam na části podle různých podmínek
  • upravovat, jaké údaje se u kontaktů ukládají
  • sledovat statistiky pro jednotlivé seznamy i kontakty
  • sledovat u konkrétního kontaktu, kdy mu byl odeslán jaký e-mail, jestli si ho otevřel, na jaký odkaz v něm klikl

Formuláře MailerLite

Formuláře se dají velmi snadno upravovat – barvy, písma, texty, jednotlivá pole ve formuláři atd. Můžeš si zvolit, do jakého seznamu se budou kontakty z daného formuláře zapisovat. Není problém vkládat je do několika seznamů najednou.

MailerLite - formuláře

MailerLite nabízí 4 různé typy formulářů:

a) Pop-up – formulář, který “vyskočí” nad obsahem webu

U tohoto formuláře si určíš, kdy se má na stránce zobrazit, na jakých stránkách webu se má / nemá zobrazovat, jak často se může zobrazit jednomu návštěvníkovi, jestli se bude zobrazovat i na mobilních zařízeních.

Kromě pop-upu s formulářem si nastavíš i vzhled pop-upu po vyplnění formuláře.

b) Vstupní stránka (landing page)

MailerLite nabízí několik šablon, které si můžeš snadno upravit, obsahují nejen samotný formulář, ale i reference, ilustrační obrázky, tlačítka a další prvky.

Kromě samotné vstupní stránky s formulářem si nastavíš i podobu stránky s potvrzením.

c) Běžný formulář

Vytvoříš jednoduchý formulář, který pak snadno vložíš do jakékoli stránky na webu pomocí jednoduchého kódu, který stačí zkopírovat a vložit. Příklad vidíš nahoře v pravém sloupci, i dole pod článkem.

U tohoto formuláře lze nastavit, že se zobrazí v pop-upu po kliknutí na tlačítko.

I formuláře mají zpracované statistiky, ze kterých vyčteš, kolikrát se formulář zobrazil a kolikrát byl vyplněn a odeslán. U každého formuláře jsou zpracované i přehledy po dnech, jak kontakty přes ně přibývají, a seznamy kontaktů, které se přes něj zaregistrovaly.

Automatizace v MailerLite

MailerLite samozřejmě má i automat na rozesílání e-mailů. Kromě toho si v rámci automatizace můžeš nastavit i další akce.

MailerLite - automatizace

Třeba u Webového desatera pro počítačové blondýny mám nastaven automat zhruba následovně:

  • Hned po přidání kontaktu do seznamu Desatero pro počítačové blondýny se na daný e-mail odešle první zpráva se samotným Desaterem.
  • V následujících 10 dnech se vždy přesně v poledne odešle zpráva s podrobnými informacemi k 1 z bodů Desatera.
  • 11. den po přihlášení se pošle dárek.
  • Pokud do 3 dnů příjemce neklikne na odkaz ke stažení dárku, pošle se mu automaticky upozornění, že je pro něj připravený dárek.
  • Pokud na odkaz klikne pošle se mu jiná zpráva (vyzkoušej a uvidíš, jaká) a po 5 dalších dnech se kontakt automaticky přesune do seznamu Desatero pro počítačové blondýny – absolventky.

Automatizace se dá různě větvit, nastavit odeslání po uplynutí konkrétní doby, nebo v konkrétní den v týdnu apod. Kontakty se dají přesouvat i kopírovat mezi seznamy.

Samozřejmostí jsou opět podrobné statistiky a to jak pro celý proces, tak i pro jeho jednotlivé kroky.

Podpora 24/7

Kromě výše uvedeného má MailerLite skvělou zákaznickou podporu. Funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a reaguje velmi pružně.

U placených účtů je podpora přímo na online chatu, kde odpověď dostaneš během pár minut.

Co MailerLite neumí

Zatím jsem narazila na 2 věci, které MailerLite neumí:

  • česky,
  • zobrazit u formuláře počet kontaktů, které se přes něj už přihlásily.

Jinak se mi v něm podařilo zprovoznit a najít všechno, co jsem potřebovala.

A problém č. 1 jsem vyřešila online kurzem MailerLite pro počítačové blondýny, který je tak názorný, že ti pak už ani nepřjde, že se pohybuješ v nečeském prostředí. Tento podrobný kurz probíhá jen jednou ročně, nonstop je k dispozici návod První kroky v e-mail marketingu, kde ti zdarma ukážu, jak si v MailerLite zaregistrovat účet a nastavit ho tak, aby byl schválen.

Kolik MailerLite stojí

Do 1.000 kontaktů je MailerLite zdarma s nepatrným omezením funkcí (chybí jen některé pokročilé nástroje a statistiky).

Jakmile překročíš 1.000 kontaktů je už potřeba si za jeho využívání zaplatit. Ceny začínají už na 109 € (cca 2800 Kč) za celý rok.

Zde si můžeš prohlédnout kompletní ceník (otevře se v novém okně).

Pro koho je MailerLite vhodný?

Určitě bych ho doporučila těm, kdo se sbíráním kontaktů a komunikací s klienty začínají a aspoň trošku jsou schopní se zorientovat v anglickém prostředí.

Ovládat ho zvládnou i počítačové blondýny.

Jestli ti to přijde užitečné, pošli to dál →

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter

Prostor pro postřehy a dotazy

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nové články e-mailem

Vlož sem svoji adresu a dám ti vědět o všem, co připravím pro počítačové blondýny:

Kdo to píše?

Rubriky na blogu

Návody

Nejnovější články a návody

Sdílení vítáno!

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter