Kdy je na tvém webu narváno a kdy zeje prázdnotou?

Není od věci mít přehled o tom, v jakých dnech a hodinách to na webu opravdu žije a kdy po něm naopak neštěkne ani pes. Víš to? Nebo jen tušíš?

Něco se dá odhadnout

Tak schválně, ve který z těchto termínů je na tvém webu nejmíň návštěvníků?

a) sobota 10.00 – 11.00

b) čtvrtek 3.00 – 4.00

c) pondělí 20.00 – 21.00

 

Asi nebylo těžké vybrat, že?

A co takhle tyto termíny zkusit seřadit od nejvyšší po nejnižší návštěvnost? Nejspíš ani to nebude taková fuška (a jestli jo, tak možné rozluštění je na konci článku 😉 ).

Co když se ale zeptám, jestli míváš na svém webu vyšší návštěvnost v pondělí, nebo ve středu? V úterý dopoledne, odpoledne, nebo večer?

To už se bude odhadovat hůř.

 

Proč se hodí mít o rozložení návštěvnosti přehled

Možná si říkáš, proč by tě tohle vůbec mělo zajímat. Vždyť je to celkem jedno, kdy přijdou, důležité je, že se tam objeví a hlavně to, jestli si něco objednají nebo aspoň na sebe nechají kontakt.

Mít přehled se vyplatí, když třeba:

  • potřebuješ web na několik hodin odstavit a kvůli technikovi, který to má dělat, to nemůže proběhnout v noci ze soboty na neděli
  • plánuješ publikaci článku např. o nějaké události a potřebuješ, aby ho přečetlo co nejvíc lidí krátce po zveřejnění
  • plánuješ živé vysílání pro návštěvníky svého webu, chat s nějakou osobností apod.
  • chceš spustit online soutěž, nebo v rámci soutěže zveřejňovat nějaké indicie

… prostě kdykoli, kdy je pro tebe důležité něco správně naplánovat na dobu, kdy je na webu nejrušněji, nebo naopak nejklidněji.

 

Jak zjistit vývoj návštěvnosti podle hodin a dnů v týdnu

Přehled o počtu návštěvníků na webu podle denní doby snadno získáš v Google Analytics (bezplatný nástroj společnosti Google pro podrobné měření a analýzu návštěvnosti). Od konce června letošního roku je tato tabulka součástí zbrusu nové domovské stránky v přehledech.

Z tabulky na první pohled vidíš, ve které dny a hodiny bylo na webu ve zvoleném období nejvíce uživatelů.

Podrobnější vysvětlení k této kartě i k celé domovské stránce jsem zrovna nedávno doplnila do online kurzu Google Analytics pro začátečníky.

 

Chceš vědět víc?

Nabízím ti dvě možnosti, jak se k podrobnějšímu povídání o domovské stránce a kartě s rozložením návštěvnosti:

a) Vstup do online kurzu Google Analytics pro začátečníky.

Kromě informací o domovské stránce získáš ještě 15 dalších lekcí, ve kterých ti ukážu jak návštěvnost správně měřit a hlavně se naučíš číst v přehledech, grafech a tabulkách, které z naměřených údajů GA vytváří.

Seznam se s obsahem kurzu podrobněji, klikni sem.

Hned na vstupní stránce kurzu ti taky prozradím, proč jsem v den svých narozenin málem zkolabovala. S domovskou stránkou to totiž velmi úzce souvisí 😉

b) Nech si poslat lekci zdarma.

Pokud nepotřebuješ celý kurz, protože se v ostatních přehledech už hravě orientuješ, pošlu ti tuto konkrétní lekci z kurzu Google Analytics pro začátečníky – stačí, když mi do tohoto formuláře vyplníš svůj e-mail, kam chceš supertajný odkaz na video poslat:

Funguje to i obráceně

Karta Počet uživatelů podle denní doby ti může posloužit i jako kontrolní mechanismus, pokud na svém webu děláš něco pravidelně každý týden ve stejný den a hodinu  (např. publikuješ články každý všední den v 9.00, rozesíláš newsletter vždy v neděli po 20. h).

Můžeš zde odsledovat, jak se tato pravidelnost na hodinové návštěvnosti podepisuje.

Rozluštění k úvodní hádance

Řešení hádanky z úvodu článku pro většinu webů: C, A, B.

Najde se pravděpodobně i dost webů, kde by to bylo: A, C, B.

Schválně napiš do komentáře, jak to vypadá u tebe na webu.

… a jestli nevíš, jak to zkontrolovat, doporučuju využít jednu z možností, které jsem ti nabízela o pár odstavců výš → přejdi zpět na nabídku

A tady je prostor pro tvoje vyjádření

Petra Vymětalová

Petra Vymětalová

Díky bohatým zkušenostem s tvorbou vlastních webů jsem se v rámci projektu Brouzdaliště.cz pasovala do role internetové průvodkyně technikáliemi pro počítačové blondýny. Jak ti můžu být užitečná, se dočteš pod záložkou Kdo jsem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *