Kdy je na tvém webu narváno a kdy zeje prázdnotou?

Není od věci mít přehled o tom, v jakých dnech a hodinách to na webu opravdu žije a kdy po něm naopak neštěkne ani pes. Víš to? Nebo jen tušíš?

Něco se dá odhadnout

Tak schválně, ve který z těchto termínů je na tvém webu nejmíň návštěvníků?

a) sobota 10.00 – 11.00

b) čtvrtek 3.00 – 4.00

c) pondělí 20.00 – 21.00

 

Asi nebylo těžké vybrat, že?

A co takhle tyto termíny zkusit seřadit od nejvyšší po nejnižší návštěvnost? Nejspíš ani to nebude taková fuška (a jestli jo, tak možné rozluštění je na konci článku 😉 ).

Co když se ale zeptám, jestli míváš na svém webu vyšší návštěvnost v pondělí, nebo ve středu? V úterý dopoledne, odpoledne, nebo večer?

To už se bude odhadovat hůř.

 

Proč se hodí mít o rozložení návštěvnosti přehled

Možná si říkáš, proč by tě tohle vůbec mělo zajímat. Vždyť je to celkem jedno, kdy přijdou, důležité je, že se tam objeví a hlavně to, jestli si něco objednají nebo aspoň na sebe nechají kontakt.

Mít přehled se vyplatí, když třeba:

  • potřebuješ web na několik hodin odstavit a kvůli technikovi, který to má dělat, to nemůže proběhnout v noci ze soboty na neděli
  • plánuješ publikaci článku např. o nějaké události a potřebuješ, aby ho přečetlo co nejvíc lidí krátce po zveřejnění
  • plánuješ živé vysílání pro návštěvníky svého webu, chat s nějakou osobností apod.
  • chceš spustit online soutěž, nebo v rámci soutěže zveřejňovat nějaké indicie

… prostě kdykoli, kdy je pro tebe důležité něco správně naplánovat na dobu, kdy je na webu nejrušněji, nebo naopak nejklidněji.

 

Jak zjistit vývoj návštěvnosti podle hodin a dnů v týdnu

Přehled o počtu návštěvníků na webu podle denní doby snadno získáš v Google Analytics (bezplatný nástroj společnosti Google pro podrobné měření a analýzu návštěvnosti). Od konce června letošního roku je tato tabulka součástí zbrusu nové domovské stránky v přehledech.

Z tabulky na první pohled vidíš, ve které dny a hodiny bylo na webu ve zvoleném období nejvíce uživatelů.

Podrobnější vysvětlení k této kartě i k celé domovské stránce jsem zrovna nedávno doplnila do online kurzu Google Analytics pro začátečníky.

 

Chceš vědět víc?

Nabízím ti dvě možnosti, jak se k podrobnějšímu povídání o domovské stránce a kartě s rozložením návštěvnosti:

a) Vstup do online kurzu Google Analytics pro začátečníky.

Kromě informací o domovské stránce získáš ještě 15 dalších lekcí, ve kterých ti ukážu jak návštěvnost správně měřit a hlavně se naučíš číst v přehledech, grafech a tabulkách, které z naměřených údajů GA vytváří.

Seznam se s obsahem kurzu podrobněji, klikni sem.

Hned na vstupní stránce kurzu ti taky prozradím, proč jsem v den svých narozenin málem zkolabovala. S domovskou stránkou to totiž velmi úzce souvisí 😉

b) Nech si poslat lekci zdarma.

Pokud nepotřebuješ celý kurz, protože se v ostatních přehledech už hravě orientuješ, pošlu ti tuto konkrétní lekci z kurzu Google Analytics pro začátečníky – stačí, když mi do tohoto formuláře vyplníš svůj e-mail, kam chceš supertajný odkaz na video poslat:

Funguje to i obráceně

Karta Počet uživatelů podle denní doby ti může posloužit i jako kontrolní mechanismus, pokud na svém webu děláš něco pravidelně každý týden ve stejný den a hodinu  (např. publikuješ články každý všední den v 9.00, rozesíláš newsletter vždy v neděli po 20. h).

Můžeš zde odsledovat, jak se tato pravidelnost na hodinové návštěvnosti podepisuje.

Rozluštění k úvodní hádance

Řešení hádanky z úvodu článku pro většinu webů: C, A, B.

Najde se pravděpodobně i dost webů, kde by to bylo: A, C, B.

Schválně napiš do komentáře, jak to vypadá u tebe na webu.

… a jestli nevíš, jak to zkontrolovat, doporučuju využít jednu z možností, které jsem ti nabízela o pár odstavců výš → přejdi zpět na nabídku

A tady je prostor pro tvoje vyjádření

Profilový obrázek

Petra Vymětalová

Jsem technická (a často i psychická) podpora pro počítačové blondýny, hlavně pro ty, co mají weby na Wordpressu. Aby se svých webů nebály, sestavila jsem pro ně Webové DESATERO pro počítačové blondýny a připravuju srozumitelné návody, které jsou k dispozici na webech Brouzdaliště.cz a Počítačová blondýna.cz. Jak ti můžu být užitečná, se dočteš pod záložkou Kdo jsem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *